Mi a különbség a fotós munkára és a filmezéshez kifejlesztett (Cine) optikák között?
A The Video Mode röviden összefoglalta miben különbözik egy azonos gyújtótávolságú fotós és videós objektív, éspedig az alábbiakban:
T-szám (F-szám helyett)
A hagyományos objektíveken többnyire F-értékben adják meg a fényerőt, ami pusztán fizikai számítás, a T-szám viszont figyelembe veszi az optika valódi fényáteresztő képességét, vagyis belekalkulálják a fényelnyelődést is (pl. üveg, optika belső). Legalábbis elméletben. Két azonos T-fényértékű objektív tehát sokkal pontosabban ad ugyanolyan világosságot a képen.
Rekeszgyűrű
Míg a modern fotós objektívek többségén a rekeszvezérlés már elektronikus, a "cine lencséken" általában manuális rekeszbeállítást használnak.Sokszor fokozatmenteset.
Fogaskerekes állítás
Az előbb említett rekeszgyűrűn illetve az élességállító gyűrűn is fogaskerekes sáv fut körbe, ami a finom mozgatásukat segíti (például a follow focus kiegészítő használatát) .
Tömeg
Sok filmes használatra szánt objektívnél (legalábbis a drágábbaknál) ügyelnek arra, hogy azonos tömegűek legyenek, így gond nélkül cserélhetők az egymáshoz közel álló gyújtótávolságúak, és az állványnál/rignél nem kell a súlykülönbség okozta kiegyensúlyozatlanságra figyelni.
"Lélegzés"
Az olcsóbb cine objektíveknél megfigyelhető, hogy "lélegeznek", ki-be fújják a levegőt. Emiatt mozgóképen lassan változik, mozog a képkivágás. A drágábbaknál általában megoldják, hogy ezt az effektet ne érezzük.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.