Tavaly majdnem minden második eladott akció kamera 4K-t tudott.
A Technavio friss piaci elemzése szerint szárnyal az akciókamerák eladása. 2021-ig 15%-os növekedést várnak ebben a szegmensben, 5,81 milliós éves eladással.
Érdekesség, hogy tavaly már több 4K (UHD) kamera fogyott mint Full HD, és ez a jövőben csak nőni fog. Az összes eladás közel 47%-a volt UHD felbontású kamera, melyet előszeretettel használ a média is, például sportközvetítéseknél. A következő 5 évben 18,74%-os növekedés várható az UHD felbontású képrögzítők között, és mintegy 3,26 milllió kamera lesz majd ilyen felbontással megáldva.
A Full HD kamerák aránya 2016-ban 34,72%-volt, a következő években pedig 16,63%-os növekedésüket jósolják. A 4K készülékeknél jóval kevesebbet, de így is 2,2 millió eladott darabot várnak tőlük 2021-re. Ezek az eszközök elsősorban az ipari és biztonsági szegmensben számítanak naprakésznek.
A HD kamerák arány alig haladta meg a 14%-ot és 2021-ig a kereslet fokozatos csökkenését várják tőlük (3,45%-os éves növekedés mellett). Elsősorban az ázsiai piac az, ahol még igény mutatkozik ezekre az olcsó videó felvevőkre.
A kis felbontású (SD) kamerákon már évek óta túllépett a piac. Tavaly mindössze 4%-át tették ki az összeladásoknak, és az előrejelzésben sem osztottak nekik lapot, szóval míg a HD kamerák a "kikopó", ezek már a "kikopott" kategóriát képviselik.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.