Erről a cégvezér beszélt egy most közölt rövid interjúban.
A svéd Hasselbladról szinte mindenkinek a nagyon drága, középformátumú fényképezőgépek jutnak eszébe. A cég a 60-as és 70-es években volt sikerei csúcsán, többek között a NASA és a Hold missziók hivatalos kameraszállítójaként, és a digitális világba is elég nagy nimbusszal sikerült átmentenie nevét, de az átlagfelhasználó gyakorlatilag soha nem találkozik ezzel a márkával a boltok polcain.
Néhány éve ugyan szövetkeztek a Sonyval és a japán cég sikeresebb kompaktjait jelentősen átdizájnolva kiadták mindenféle csillagász neveken (pl. a fenti képen látható Lunar), csillagászati áron, viszont ez a vonal korántsem volt valami sikeres, és inkább tűnt a fotós sznobok lehúzásának, mint a fogyasztói réteg felé való nyitásnak.
Most fordulhat a helyzet. A brit Amateur Photographer magazin Perry Oostingot a cég vezérét kérdezgette a most bejelentett H6D kapcsán. Persze nem ez a gép lehet karácsonyi árleszállítások kedvence, hiszen 50-100 megapixeles középformátumú fényképezőről beszélünk, 23-29 ezer eurós áron. Oosting ennek kapcsán elhintette, hogy jelenleg erre a gépre koncentrálnak, de következő lépésük a professzionálisból fogyasztói irányba való elmozdulás lesz. Részleteket persze még nem közölt, úgyhogy egyelőre ködös, hogy mi lesz ez a lépés és mikor. Abban is csak reménykedhetünk, hogy figyelemfelkeltő lépés lesz, nem pedig egy meglévő átlagos modell Hasselblad logóval drágított változata.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.