Az elmúlt évet enyhe lejtmenettel zárták a képalkotó eszközök piacán.
A Sony közzétette tavalyi, teljes üzleti évre vonatkozó eredményeit. A cég összességében 1,3%-os mínusszal zárt, melyet jobbára a mobilpiacon elszenvedett 20%-os veszteségüknek köszönhetnek. Jól zártak viszont a játékok és azokhoz kapcsolódó hálózati szolgáltatások (+11,8%), valamint a zene biznisz (+10,4%) terén.
A képalkotó eszközök piaca már évek óta lejtmenetben van, így nem csoda, hogy 2015-ben 1,7%-os veszteséggel zárták ezt a szegmenst, a korábbi év 723,9 milliárd yenes értékesítése helyett most "csak" 711,2 milliárd csengett a kasszában. Ez nem is olyan vészes csökkenés, ha azt vesszük, hogy fényképezőgépekből 8,5 millió helyett 6,1 milliót adtak el, ami viszont több mint 28%-os csökkenés. Ez azt jelzi, hogy bár jóval kevesebb Sony gépet vettek a vásárlók, de amiket leemeltek a polcról azok drágább gépek voltak. A Sony is ezeknek az okoknak tudja be a veszteséget. Jelentésük szerint egyrészt szűkül a piac, másrészt a vevők a magasabb kategóriás készülékeket keresik.
A cég jövőre a szenzorok fejlesztésére, illetve az autós kamerák piacára akar jobban koncentrálni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.