A fotó fényesebbik fele

Magyar az év sajtófotója

2016/02/19. - írta: Budai Petur

(Érdekesség)

Már úgy értve magyar, hogy itt készült. Természetesen a menekültkrízisről.

w_richardson_hope_wppoty15.jpg

(fotó: Warren Richardson)

A tavalyi év nemzetközi sajtófotóiból szemezgető World Press Photo of The Year 2015 nagydíját idén Warren Richardson ausztrál fotós Hope for a New Life (Remény egy új életre) című fényképe érdemelte ki. A kép a röszkei határon készült tavaly augusztus 28-án egy kisgyermeket a szögesdróton átnyújtó férfiről.

Richardson így emlékezik vissza:

"Öt napot töltöttem a menekültekkel a határon. Egy 200 fős csoport érkezett, majd a kerítés irányába indultak a fák takarásában. Először a nőket és a gyerekeket, aztán az apákat és az öregebbeket küldték előre. Úgy öt órát voltam ezzel a csapattal, és egész éjszaka macska-egér játékot játszottunk a rendőrséggel. Teljesen kimerült voltam már, mikor a kép elkészült. Hajnali három óra lehetett, és nem használhattam vakut, mert akkor kiszúrják őket a rendőrök, és én adtam volna fel őket. Úgyhogy csak a holdfényt használhattam."

Technikai adatok:
gép: Canon EOS 5D Mark II
objektív: 24mm F1,4
érzékenység: ISO6400
záridő: 1/5 mp

A további díjazottak.

Címkék: díj sajtófotó wpp
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://digiretus.blog.hu/api/trackback/id/tr618402932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása